DLSS 4 και RTX 50 της Nvidia επαναστατική τεχνολογία ή ψευδαίσθηση απόδοσης



Η NVIDIA παρουσίασε πρόσφατα τη σειρά καρτών γραφικών GeForce RTX 50, με την RTX 5070 να ξεχωρίζει λόγω της υποσχόμενης απόδοσης σε προσιτή τιμή. Ο Jensen Huang, CEO της NVIDIA, δήλωσε ότι η RTX 5070, με τιμή $549, προσφέρει απόδοση συγκρίσιμη με την RTX 4090, η οποία κοστίζει $1.599.

Αυτό το επίτευγμα καθίσταται δυνατό μέσω της νέας τεχνολογίας DLSS 4 (Deep Learning Super Sampling), η οποία εισάγει τη λειτουργία Multi Frame Generation. Αυτή η τεχνική επιτρέπει τη δημιουργία έως και τριών επιπλέον καρέ για κάθε παραδοσιακά αποδομένο καρέ, αυξάνοντας σημαντικά τους ρυθμούς καρέ στα υποστηριζόμενα παιχνίδια.

Η χρήση αυτών των "τεχνητών καρέ" έχει προκαλέσει συζητήσεις στην κοινότητα των gamers. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα καρέ που δημιουργούνται μέσω τεχνητής νοημοσύνης δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική απόδοση του υλικού, ενώ άλλοι εκφράζουν ανησυχίες για πιθανή αύξηση της καθυστέρησης εισόδου (input latency).

Για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, η NVIDIA παρουσίασε το Reflex 2, μια βελτιωμένη έκδοση του εργαλείου μείωσης καθυστέρησης εισόδου. Το Reflex 2 συγχρονίζει αποτελεσματικότερα την εργασία μεταξύ του επεξεργαστή και της κάρτας γραφικών, μειώνοντας την καθυστέρηση που μπορεί να προκύψει από τη δημιουργία επιπλέον καρέ.

Η σειρά RTX 50 διαθέτει αναβαθμίσεις όπως η μετάβαση σε μνήμη GDDR7, προσφέροντας μεγαλύτερη ταχύτητα και αποδοτικότητα. Οι νέες κάρτες θα είναι διαθέσιμες από τα τέλη Ιανουαρίου έως τον Φεβρουάριο, με την RTX 5070 να ξεκινά από $549 και την κορυφαία RTX 5090 να φτάνει τα $1.999.

Παρά τις τεχνολογικές καινοτομίες, η ανακοίνωση της NVIDIA δεν εντυπωσίασε πλήρως τους επενδυτές, με αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας να σημειώσει πτώση 6% μετά την παρουσίαση. Αυτό υποδηλώνει ότι η αγορά αναμένει περισσότερες βραχυπρόθεσμες υποσχέσεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής.

Τελικά η σειρά RTX 50 της NVIDIA αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην απόδοση των γραφικών, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Βέβαια η αποδοχή και η επιτυχία αυτών των τεχνολογιών θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση των χρηστών και την υιοθέτησή τους από την ευρύτερη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.


{alertInfo}Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Facebook, στο X και στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.