Τα ηλιακά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι το μέλλον

Η ηλιακή ενέργεια είναι απαραίτητη για τον άνθρωπο και τον πλανήτη, χωρίς τον ήλιο δεν θα υπήρχε ζωή δεν είναι τυχαίο ότι διάφοροι αρχαίοι πολιτισμοί στον πλανήτη τον είχαν για θεό, για να μην μιλήσουμε για τις διάφορες εφευρέσεις όπως η ηλιακή ακτίνα του Αρχιμήδη κ.α. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εκμεταλλευτούμε την ηλιακή ενέργεια ένας από αυτούς που θα αναλύσουμε παρακάτω έχει να κάνει με τις μετακινήσεις. Όλοι έχουμε δει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου θα είναι το μέλλον τα επόμενα χρόνια, αλλά τα ηλιακά αυτοκίνητα ή ο συνδυασμός αυτών είναι εκείνα που θα μας δώσουν την πλήρη ελευθερία. Βέβαια θα έχετε απορίες σε σχέση με την αυτονομία αν δεν υπάρχει ήλιος τι γίνετε κτλ.


Φωτοβολταϊκά πάνελ


Ήδη υπάρχουν και σχεδιάζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία θα φέρουν ηλιακά πάνελ τα οποία θα παράγουν από τον ήλιο περισσότεροι ενέργεια από ότι καταναλώνουν και έτσι δεν θα χρειάζεται να αναζητούμε σταθμούς φόρτισης για να τα φορτίσουμε. Επίσης κάποια από αυτά μπορούν να συνδυάζουν αυτές τις τεχνολογίες όπως γίνετε και σήμερα δηλαδή σε κάποια μοντέλα, δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει τοποθετημένα σε καπό και οροφή φωτοβολταϊκά πάνελ και να φορτίζουν από τον ήλιο ακόμα και εν κινήσει, αλλά και να φορτίζετε με ταχυφορτιστές το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο όταν χρειάζεται ακόμη και να τα συνδέσουμε σε μια κοινή πρίζα του σπιτιού μας για τα φορτίσουμε. Βέβαια ακόμη τα φωτοβολταϊκά πάνελ δεν μπορούν να καλύψουν πλήρως την ενέργεια ή οποία χάνετε όταν οδηγούμε ακόμη και αν το αυτοκίνητο έμενε ακίνητο για να φόρτιση θα χρειαζόντουσαν μέρες ή και εβδομάδες για να φορτιστεί η μπαταρία πλήρως.Αν χρησιμοποιούσαμε 100% αποδοτικά πάνελ πάλι δεν θα μπορούσαμε να φορτίσουμε γρήγορα το αυτοκίνητο μας γιατί ένα κιλοβάτ ενέργειας πέφτει σε οποιοδήποτε τετραγωνικό μέτρο της Γης υπό τη μορφή ηλιακού φωτός σε αυτές τις μικρές επιφάνειες των πάνελ. Έτσι πρέπει να καλύπτετε όλο το όχημα από φωτοβολταϊκά πάνελ για να υπάρξει αρκετή παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Υπάρχουν εύκαμπτα πάνελ τα οποία τοποθετούνται στο αυτοκίνητο που εκτός από την παραγωγή της ενέργειας παραμένει και η αεροδυναμική του οχήματος στο αυτοκίνητο.

 Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Φόρτιση στο σπίτι

Για μια πλήρη φόρτιση σε μια απλή πρίζα του σπιτιού μας ο χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά μέσο όρο 9 ώρες μπορεί και περισσότερο.Υπάρχουν βέβαια και διάφορες άλλες συσκευές και οικιακοί φορτιστές που κάνουν την φόρτιση ακόμα ποιο γρήγορη.

 Φόρτιση σε ταχυφορτιστή

Βέβαια ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ταχυφορτιστή που χρησιμοποιούν εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα είναι περίπου από τρεις ώρες μέχρι και μισή ώρα μια πλήρη φόρτιση, εξαρτάτε φυσικά το μοντέλο και πόσο παλιές είναι οι μπαταρίες, μάλιστα κάποια καινούργια μελλοντικά μοντέλα υπόσχονται και  πλήρη φόρτιση σε 10 λεπτά.με μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία ανακαλύφθηκε από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Pennsylvania που χάρις αυτή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει αυτονομία 200 μέχρι 300 χιλιόμετρα και μπορεί να αντέξει έως και 2.500 κύκλους φόρτισης.

Ο Chao-Yang Wang ανώτερος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Pennsylvania δήλωσε:
 
Το κλειδί είναι να πραγματοποιηθεί η γρήγορη θέρμανση. Διαφορετικά, η μπαταρία θα παραμείνει σε υψηλές θερμοκρασίες για πολλή ώρα, προκαλώντας σοβαρή υποβάθμιση.Η 10 λεπτή φόρτιση θα είναι εφικτή στο άμεσο μέλλον και είναι απαραίτητη για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ελπίζουν μάλιστα κάποια στιγμή πλήρη φόρτιση σε 5 λεπτά.

    “Αυτό θα απαιτήσει εξαιρετικά σταθερούς ηλεκτρολύτες και ενεργά υλικά πέρα από την αυτό-θερμαντική δομή που έχουμε ήδη εφεύρει.”

Οπότε κάποιος θα σκεφτεί γιατί να πάρω ένα ηλεκτρικό-ηλιακό αυτοκίνητο με φωτοβολταϊκά αφού θα μπορώ να πάρω ένα ηλεκτρικό και να το φορτίζω σε δέκα λεπτά; Όπως γίνετε και στην αγορά γενικά επιλέγεις ανάλογα με τις ανάγκες σου.Δείτε εδώ που μπορείτε να βρείτε σταθμούς φόρτισης σε Ελλάδα και εξωτερικό.(Κάντε ζουμ για να εμφανιστούν περισσότεροι σταθμοί φόρτισης).


Ξεκάθαρα θα λέγαμε ότι η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο είναι ο τρόπος φόρτισης,αποθήκευσης και συλλογής ενέργειας, ξεχωριστά υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα για παράδειγμα ένα ηλιακό αυτοκίνητο μπορεί να κινείτε την ημέρα με το φως του ήλιου χωρίς μπαταρίες ακόμη και αν βελτιωθούν τόσο τα φωτοβολταϊκά πάνελ ώστε να μας επιτρέπουν να κινούμαστε ακόμη και με συννεφιά. εκτός από τα πάνελ χρειάζεται και μπαταρίες για να αποθηκεύει την ενέργεια και να κινούμαστε την νύχτα, όποτε ο συνδυασμός αυτών τα καθιστά τέλεια και επαναστατικά στο χώρο των μετακινήσεων.Παρακάτω θα δείτε το γιατί.

Ηλεκτρικά - Ηλιακά αυτοκίνητα

Sono sion
 

 

Μπορεί να το έχετε δει σε διάφορα άρθρα στο ίντερνετ είναι το πρώτο ηλιακό και ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στην  Ευρώπη.Στο εργοστάσιο του Τρολχάταν της πρώην Saab,κατασκευάζετε από φέτος το συγκεκριμένο ηλιακό αυτοκίνητο Sion της νεοφυούς γερμανικής επιχείρησης Sono Motors το οποίο σχεδίασε και κατασκευάζει η ίδια στη Σουηδία.Η παραγωγή του έχει είδη ξεκινήσει αρχικά θα κατασκευαστούν 260.000 οχήματα με 9.957 προπαραγγελίες με προκαταβολή μαζί με την τιμή του οχήματος να είναι στις 25.500 ευρώ.Στην Ελλάδα φυσικά όπως γίνετε σχεδόν πάντα η τιμή είναι μεγαλύτερη λόγω των φόρων.



Ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία με αυτονομία 255 χιλιομέτρων, η οποία θεωρείται πολύ μεγάλη για ένα ηλιακό μοντέλο παραγωγής, με 248 ηλιακά κελιά τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 7,5 τετραγωνικών μέτρων του αμαξώματος και φορτίζονται από καθαρή δωρεάν ηλιακή ενέργεια που χαρίζει περίπου 34 χιλιόμετρα ημερησίως ενώ αν υπάρχει συννεφιά δίνει 15 χιλιόμετρα σε τυπικές γερμανικές ηλιακές συνθήκες.Με μπαταρία των 34kWh επειδή φορτίζεται και από πρίζα οι οποία δίνει τα 255 χιλιόμετρα αυτονομίας.Ακόμη σε ταχυφορτιστή το 80% της ενέργειας το δέχεται σε μόλις μισή ώρα και από οικιακή πρίζα μια πλήρης φόρτιση θα έχετε σε 13 ώρες.Η μέγιστη ισχύς του Sion, αγγίζει τα 120 kW ή 161 ίπποι, με ροπή 270 Nm και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Έχετε ακόμη την δυνατότητα να φορτίζετε και άλλες συσκευές ακόμη και άλλα διάφορα ηλεκτρικά οχήματα μέσω τις εφαρμογής για κινητά (goSono).Επίσης διαθέτει και ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που προσφέρει επιπλέον φόρτιση στις μπαταρίες κατά το φρενάρισμα.
 

 

Ζυγίζει μόλις 750 κιλά έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρά αλλά ανθεκτικά υλικά.Κατά την κατασκευή του μάλιστα χρησιμοποιείται ηλεκτρική ενέργεια μόνο από ανανεώσιμες πηγές. Η Sono κυκλοφόρησε τα πρωτότυπα στα τέλη Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους λίγο αργότερα από ό, τι αναμενόταν προηγουμένως.

 Tesla Model 3


Και η Tesla στον χώρο των ηλιακών αυτοκίνητων μαζικής παραγωγής έχει τροποποιήσει το Tesla Model 3 και έχει προσθέσει μια ηλιακή οροφή  μέρος του προγράμματος ανάπτυξης ηλιακών αυτοκινήτων της Lightyear.Το 2017 ο Elon Musk ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla ώθησε τους μηχανικούς του να εξετάσουν την ενσωμάτωση ηλιακών πάνελ στο Tesla Model 3 αλλά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν άξιζε.Μετά από δύο χρόνια και μετά την κυκλοφορία του Cybertruck ο Elon Musk δήλωσε ότι το νέο ηλεκτρικό φορτηγό Tesla θα έχει επιλογή ηλιακής στέγης που θα προσθέσει 15 μίλια την ημέρα μπορεί και περισσότερα.επίσης ο Musk είπε για την προσθήκη  "πτυσσόμενων φτερών ηλιακής ενέργειας" για να αυξήσει ακόμη περισσότερο την αυτονομία του Cybertruck είπε ότι θα επιτρέψουν στο αυτοκίνητο να διπλασιάσει έως και 64 χλμ.Πρακτικά δεν τα λες σε ένα αυτοκίνητο αυτά αλλά αυτές η ιδέες δείχνουν ότι η Tesla άλλαξε την τακτική της προς τα ηλιακά αυτοκίνητα και η εταιρεία παίρνει στα σοβαρά την τεχνολογία αυτή.
 

Μάλιστα ένας youtuber κατασκεύασε ένα τρέιλερ με ηλιακά πάνελ και φόρτιζε  Model 3 .Κόστισε πάνω από 2500 δολλάρια. Για μια πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου χρειαζόντουσαν περίπου 80 ώρες με ηλιοφάνεια και λίγη συννεφιά.


Toyota Prius Prime


Η Toyota έχει ένα πρωτότυπο Prius Prime που προσθέτει απόσταση 27 μιλίων την ημέρα σε καλές συνθήκες, ο στόχος της βέβαια είναι ένα ηλιακό αυτοκίνητο που δεν θα θέλει ποτέ φόρτιση.Θα μπορεί από τον ήλιο να παράγει περισσότερο ενέργεια  από όση καταναλώνει για να μην χρειάζεται να ψάχνετε για σταθμούς φόρτισης.Σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα πουν κάποιοι αλλά η Toyota έχει είδη ξεκινήσει από πέρσι αυτό το μεγάλο έργο σε συνεργασία με τη Sharp και τη New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO) από την Ιαπωνία με στόχο να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες που θα φέρουν το παραπάνω αποτέλεσμα.Το πρωτότυπο αυτό έχει καλυμμένο στο αμάξωμα του 1.100 ηλιακά πάνελ με μέγεθος όσο μια πιστωτική κάρτα όπως δήλωσε ο Hirovuki Juso, Senior Manager της Sharp.


Ο Koji Makino είναι ο project manager και λέει πως τα πλεονεκτήματα ενός ηλιακού αυτοκινήτου είναι πως είναι πραγματικά ανεξάρτητο από εγκαταστάσεις φόρτισης.Από τις πρώτες κιόλας δοκιμές που έγιναν δεν έφεραν και τόσο ικανά αποτελέσματα με τη μέγιστη ενέργεια να φτάνει για να το κινήσει μόλις για 6 χιλιόμετρα, ενώ το αυτοκίνητο φορτίζει μόνο όταν είναι σταθμευμένο. Η έρευνα γενικά θα καθυστερήση δέκα χρόνια για να φανεί κάποια πρόοδος στο συγκεκριμένο έργο παρο όλα αυτά μέσα από αυτή την έρευνα η Sharp αύξησε την απόδοση σε πρωτότυπα ηλιακά πάνελ από το 20% στο 34% σε σύγκριση με τα πάνελ που κυκλοφορούν στην αγορά.Ακόμη η συνεργασία αυτή των τριών εταιριών έφερε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ηλιακών πάνελ με πάχος 0,03 χιλιοστά δίνοντας έτσι τη δυνατότητα τοποθέτησης τους σε επιφάνειες με καμπύλες όπως είναι για παράδειγμα τα ηλιακά αυτοκίνητα.Δεν θα τα δούμε ακόμα τουλάχιστον σε μαζική παραγωγή λόγου του πολύ αυξημένου κόστους.

 Lightyear One

Μήνες χωρίς φόρτιση.Η Lightyear ο Ολλανδικός Οργανισμός Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας (TNO) που ιδρύθηκε το 2016 από πρώην μέλη της Solar Team Eindhoven και κέρδισε το World Solar Challenge τρεις φορές με τα ηλιακά αυτοκίνητά τους “Stella” τα οποία και παρήγαγαν περισσότερο ενέργεια από ότι κατανάλωναν κατά μέσο όρο, παρουσιάζει το πρώτο πρωτότυπο του Lightyear One.Η δομή του είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και ανθρακονήματα.Δέχεται ενέργεια μέσω καμπυλωτών ηλιακών πάνελ τα οποία προσφέρουν αεροδυναμική στο αυτοκίνητο και φορτίζουν διαρκώς τη μπαταρία και αποδίδουν  50–65 km χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ημέρα το καλοκαίρι ακόμη η εταιρία λέει ότι είναι 20% πιο αποτελεσματικά από τα παραδοσιακά πάνελ που κυκλοφορούν στην αγορά.

 

Επίσης η βελτιωμένη ηλιακή οροφή επιτρέπει να καλύψει το 70% έως 90% των ετήσιων χιλιομέτρων που διανύει συνολικά.Με ειδικό γυαλί ασφαλείας.Η συνεργασία με την Royal DSM προσέφερε αύξηση κατά 3% της απόδοσης της οροφής επειδή τα φωτοβολταϊκά πάνελ είναι τοποθετημένα ώστε οι μεταξύ τους συνδέσεις να βρίσκονται στο πίσω μέρος τους αφήνοντας μεγαλύτερη επιφάνεια ελεύθερη για τον ήλιο.Προσφέρει 795W ηλεκτρικής ενέργειας τα οποία χαρίζουν 12χλμ. αυτονομίας με διάρκεια μια ώρα και σε ηλιόλουστη μέρα 55 χλμ.




Θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021. Το αυτοκίνητο θα έχει τα 725 χιλιόμετρα αυτονομία μέσω της μπαταρίας του,θα υποστηρίξει μέχρι 60kW γρήγορης φόρτισης DC.Υπάρχουν στον κάθε τροχό απο ένας ηλεκτροκινητήρας τέσσερις συνολικά που του χαρίζουν επιτάχυνση από 0 σε 100 χιλ. σε 10 δευτερόλεπτα.Οι προπαραγγελίες έχουν αρχίσει εδώ και μήνες με αναμενόμενη διαθεσιμότητα αγοράς στα τέλη του 2021 και τιμή 123.000 ευρώ και κα τασκευει συνολικά 500 αυτοκινήτων one.

Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων χωρίς εγκαταστημένα φωτοβολταϊκά πάνελ και φορτιστές.

Δίκτυο ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων


Ένα άλλο πιλοτικό έργο απο το Ισραήλ και συγκεκριμένα από την εταιρία  Electreon Wireless η οποία επενδύει 50 εκ. δολάρια για την δημιουργία ενός δικτύου ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων,δέκα χιλιομέτρων στο Τελ Αβίβ. Μέσω αυτού δεν θα μπορούν να φορτίζονται ιδιωτικά επιβατηγά, αλλά προς το παρόν ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά με ελαφρύ φορτία, ταξί, βαν και αυτόνομα οχήματα. Η ίδια εταιρία έχει αναλάβει και το άλλο πιλοτικό έργο στο νησί Gotland που βρίσκετε στη Σουηδία από το 2019 με 1,6 χλμ. δοκιμής και ένα ηλεκτρικό φορτηγό 40 τόνων εξοπλισμένο με πέντε ασύρματες μονάδες 20 kW (100 kW σύνολο).

Ηλιακό κάλυμμα αυτοκινήτου

 
Κάποιοι θα πουν ότι είναι θέμα μάρκετιγκ όπως και πόσες ώρες θέλει για να φορτίσει; για πόσες κιλοβατώρες; τι απώλειες υπάρχουν; και ποια τελική ενέργεια καταλήγει στην μπαταρία;. Τέτοιου είδους πάνελ είναι χειρότερα από τα "κανονικά"!, παρόλα αυτά πως θα σας φαινόταν να φόρτιζε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο ενώ είναι παρκαρισμένο σε κάποιον εξωτερικό χώρο; Αυτό γίνετε χάρις το ηλιακό κάλυμμα αυτοκινήτου που δημιούργησε μια γαλλική εταιρία η Gazelle.Αυτό το κάλυμμα φέρει φωτοβολταϊκά σε μια λεπτή ταινία και ένα φύλλο μουσαμά που βασίζεται σε ημιαγώγιμα οργανικά πολυμερή λεπτά στρώματα μελάνης εναποτιθέμενα μέσω μιας διαδικασίας επικάλυψης σε εύκαμπτη μεμβράνη το οποίο είναι τις γαλλικής εταιρίας Armor ASCA που συνεργάζεται με την Gazelle, έτσι ανάφεραν στο γαλλικό περιοδικό PV Magazine.Απλά με το πάτημα ενός κουμπιού βγαίνει από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και καλύπτη αυτόματα όλο το αυτοκίνητο και φορτίζει το αυτοκίνητο σας μέσω του ηλίου η μεμβράνη μπορεί να διπλωθεί έως 50 χιλιάδες φορές μέχρι να φθαρεί και να μην μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν νομίζω να μην αρέσει σε κάποιον αυτό το προϊόν και η ιδέα αφού σας προσθέτη επιπλέον αυτονομία όσο μικρή ή μεγάλη και αν είναι, είναι ένα συν.



Ο Moïra Asses, διευθυντής μάρκετινγκ στο Armor, δήλωσε:

Με το πτυσσόμενο ηλιακό κάλυμμα, το Gazelle σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου για να μειώσει την πρόσκρουση άνθρακα ενώ ταξιδεύετε. Ο στόχος της οργανικής φωτοβολταϊκής ταινίας ASCA είναι να κάνει τις αυριανές μεταφορές πιο αυτόνομες [που σημαίνει λιγότερο εξαρτώμενες από το δίκτυο] και λιγότερη κατανάλωση ενέργειας.

Αν εξελιχθεί και άλλο αυτό το πρωτότυπο που αυτό συμβαίνει όπως το να μην φθείρεται όταν μαζεύεται να παράγει περισσότερη ενέργεια κτλ. θα σας προσθέτει από το πουθενά χιλιόμετρα με έναν ήλιο ειδικά όπως υπάρχει εδώ στην Ελλάδα.
 

Επιπλέον βοηθητική ενέργεια για τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου


Μπορούν να επαναφορτίζουν ένα μέρος της μπαταρίας κατά την διαδρομή ή το φρενάρισμα το οποίο γίνετε σήμερα στα ηλεκτρικά οχήματα. Υπάρχουν διάφορες νεοφυής επιχείρησης (Start Ups) και διάφορες ιδέες όπου πειραματίζονται πάνω σε νέους τρόπους εκμετάλλευσης ενέργειας όπως για παράδειγμα να εγκατασταθούν μικρές και πολύ μικρές ανεμογεννήτριες μπροστά στο αυτοκίνητο κάτω από το καπό ίσως και στους καθρέπτες ώστε να δημιουργείτε ενέργεια η οποία θα φορτίζει την μπαταρία ή θα δίνει την ενέργεια αυτή στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.Μπορεί αυτό να δημιουργεί αεροδυναμική αντίσταση στο αυτοκίνητο που δεν είναι καλό καθώς θα καταναλώνει περισσότερο ενέργεια.Αν όμως λυνόταν αυτό το πρόβλημα με την αντίσταση ή να έδιναν περισσότερο ενέργεια από όσοι καταναλώνουν λόγω τις αντίστασης θα ήταν μια καινοτόμα εφαρμογή. Ακόμα και στο ανοιγόκλεισμα των πορτών του αυτοκινήτου αναφέρονται κάποιοι που η ενέργεια που θα δίνει είναι σχεδόν αμελητέα.Κάποια από αυτά τα εκατοντάδες πειράματα πάνω σε αυτόν τον τομέα θεωρούνται γελοία κάποια όχι απλά κάνω μια αναφορά σε αυτά για να δείτε μέχρι που έχουν φτάσει. Μιλάμε για αξιοποίηση στο έπαρκο.

 Ελλάδα και ηλεκτροκίνηση


 Το παράδοξο θα έλεγα είναι ότι αυτή την στιγμή η Ελλάδα αναδεικνύεται ως την πιο οικονομική χώρα στην Ευρώπη για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου προς το παρόν σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.
 

Το Car Cost Index αναλύει και αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου,το κόστους καυσίμων, των φόρων, της απόσβεσης,της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστος συντήρησης σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.


Γενικά η Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες είναι οικονομική για οδήγηση αυτοκινήτου με τα χαμηλότερα συνολικά μηναία κόστη χρήσης στα 501 ευρώ κατά μέσο όρο. Ποιο προσιτή η ηλεκτροκίνηση στη μεσαία κατηγορία σύμφωνα με την έρευνα σε σύγκριση πάντα από τη βενζίνη και το diesel.

Υψηλότερο το συνολικό κόστος χρήσης για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς να βρίσκετε στη Δανία και τη Σουηδία σύμφωνα με το ΑΕΠ της κάθε χώρας. Πιο ακριβές χώρες για οδήγηση εσωτερικής καύσης είναι η  Νορβηγία και η Ελβετία αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία είναι φθηνότερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και ακόμη φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas Κωνσταντίνος Πετρούτσος δήλωσε:

    Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030.

Τελικό συμπέρασμα

Προς το παρόν τα ηλιακά αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι στα πρόθυρα να ανατρέψουν την αυτοκινητοβιομηχανία,αλλά μπορούν να αποτελέσουν ένα μέρος ενός ευρύτερου δικτύου αυτόνομης κατανάλωσης ενέργειας που τα καθιστά δελεαστικά.Μάλιστα οι μπαταρίες σε λίγα χρόνια όπου θα υπάρξει μια εξέλιξει θα μειωθεί το βάρος τους και μπορεί να μεγαλώσει και η αυτονομία,αλλά προς το παρόν το μειονέκτημα της μπαταρίας είναι ότι κοστίζουν πολύ και έχουν αρκετό βάρος και η διάρκεια φόρτισης διαρκεί αρκετά.Ακόμη και στα φωτοβολταϊκά πάνελ υπάρχουν ή θα υπάρξουν καινοτομίες τα οποία θα είναι προσιτά ή και κατασκευασμένα με νέα υλικά,ακόμη υπάρχουν ιδέες και καινοτομίες που πολλοί θα λέγανε ότι είναι γελοίες ή όχι όπως για παράδειγμα ο περοβσκίτης όπου σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές με τίτλο «Scientific American essay» είναι λένε ότι είναι ο αντικαταστάτης του πυριτίου όπου βρίσκετε σήμερα στα φωτοβολταϊκά πάνελ. Στο εργαστήριο μάλιστα όπου κάνουν πειράματα πετυχαίνουν τεράστιες αποδόσεις και πολλή γρήγορες.Αλλά πρέπει να ξεπεράσουν πολλά ακόμη εμπόδια για να φύγει από το εργαστήριο και να πάει στον ιδιωτικό τομέα.

 

Οι αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει φέρει και αύξηση των φορτιστών πανελλαδικά.Και φυσικά υπάρχει είδη οικονομικοί εκμετάλλευση από διάφορες εταιρίες αλλά και super market, πάρκιγκ κτλ.Φυσικά υπάρχουν και φορτιστές που παρέχουν δωρεάν την φόρτιση και μάλιστα υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι είναι αυτόνομοι σταθμοί φόρτισης που σημαίνει ότι δεν είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο της ΔΕΗ αλλά παράγουν το δικό τους ρεύμα με τη βοήθεια φωτοβολταϊκών πάνελ ή μικρών ανεμογεννητριών ή των συνδυασμό και των δυο.Υπάρχουν στην Κοζάνη,Αλεξανδρούπολη και την Τήλο.


Ποιος δεν θα ήθελε να μην φορτίζει το αυτοκίνητο του και  να ψάχνει για φορτιστές αλλά να το αφήνει να λιάζετε ακόμη και με συννεφιά και να γεμίζουν οι μπαταρίες σε ελάχιστο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με κάποιες άλλες διάφορες τεχνολογίες που θα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια και να κινήστε ελεύθερα όπου θέλετε απαλλαγμένοι μέσα στο μυαλό από το πόσα χιλιόμετρα αυτονομίας μου έχουν μείνει. Μιλάμε για μια επανάσταση στο χώρο των μετακινήσεων μελλοντικά μιλώντας.

 Δείτε ακόμα: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς μπαταρίες με ενσωματωμένους υπερπυκνωτές

Αν σας άρεσε το άρθρο και το βρήκατε χρήσιμο υποστηρίξτε στα κοινωνικά δίκτυα με ένα Liketweet για να συνεχίσω. 

Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.