Χωρίς τίτλο
Τις τελευταίες δεκαετίες το Piaggio Group έχει απλώσει τις δραστηριότητές του σε τομείς που παρασάγγες απέχουν από το ταπεινό ξεκίνημα του εταιρικού γίγαντα, την κατασκευή της δίχρονης Vespa με τα 98cc για τους φτωχούς Ιταλούς της μεταπολεμικής εποχής.
Η παγκόσμια διεύρυνση του Γκρούπο έχει επιτευχθεί τόσο με εξαγορές φημισμένων ονομάτων όπως η Aprilia και η Moto Guzzi, όσο και με επαναστατικά προϊόντα όπως τα ηλεκτροκίνητα και τα τρίτροχα scooter που αποτέλεσαν παγκόσμια πρωτοπορία.
Μέσω αυτών των τελευταίων έγινε γνωστό πως η εταιρεία διαθέτει ένα ριζοσπαστικό κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης, όπου καλλιεργούνται ιδέες όχι αναγκαστικά περιφραγμένες στο μαντρί των συμβατικών δικύκλων.
Το νεότερο προϊόν αντισυμβατικής σκέψης -ή λογικής ανάλυσης των μελλοντικών τάσεων- είναι η (το;) Gita. Πρόκειται για μια δίτροχη αυτο-ισορροπούσα συσκευή/αποσκευή, βασισμένη σε μιαν απλή ιδέα που εκπλήσσει και δημιουργεί την απορία: πώς και δεν το σκέφτηκε κανείς νωρίτερα;
Αντικειμενικά περιγραφόμενη, η Gita δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν... κύλινδρο με ρόδες που ισορροπεί μόνος του και εντυπωσιάζει πέραν των άλλων με τα λαμπερά παστέλ χρώματά του. Κάτι σαν τον κάδο του πλυντηρίου μας στο σπίτι που αυτονομήθηκε, βάφτηκε εντυπωσιακά, αντάλλαξε τις παντόφλες του σπιτιού με δύο μεγάλες ρόδες και πήρε τους δρόμους.
Η βασική ιδέα προϋπάρχει από δεκαπενταετίας και βάλε: ένα δίτροχο με τους τροχούς σε εγκάρσια προς τον άξονα κίνησης διάταξη που ισορροπεί μόνο του και είτε μεταφέρει τον ιδιοκτήτη του, είτε τον ακολουθεί εν είδει κατοικιδίου, είτε εν τέλει κινείται αυτόνομα σε μια προδιαγραμμένη διαδρομή.
Και μεταφέρει τα ψώνια, τον χαρτοφύλακα ή όποιο άλλο βαρύ αντικείμενο αυτός ο ιδιοκτήτης τυχαίνει να κουβαλάει πηγαίνοντας από την εργασία ή την αγορά στο σπίτι. Σκεφτείτε τη χρήση που έχει το καρότσι της λαϊκής, αλλά σε αυτόνομο...
Η Gita μπορεί να μεταφέρει ως και 18 κιλά βάρους στον εσωτερικό κάδο της, αποτελώντας δυνητικά τον τέλειο σύντροφο ηλικιωμένων ή ανήμπορων ατόμων. Μπορεί όμως, αν η Piaggio θελήσει και κατορθώσει να την πλασάρει ως αξεσουάρ lifestyle, να αλλάξει συνολικά τον τρόπο που οι άνθρωποι μεταφέρουν πράγματα μέσα στην πόλη.
Όλα οφείλονται στο λειτουργικό σύστημα της συσκευής που συνεργάζεται με τους αυτόνομους αισθητήρες της, αναγνωρίζοντας τον ιδιοκτήτη της, ώστε να τον ακολουθεί στον δρόμο ή στους δαιδαλώδεις διαδρόμους ενός εμπορικού κέντρου.
Πέρα από αυτό όμως η Gita μπορεί να ακολουθήσει αυτόνομα μια διαδρομή από το σημείο Α ως το Β, μεταφέροντας ή παραδίδοντας παραγγελίες για παράδειγμα. Με τελική στα 35 χλμ/ώρα δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει έναν άνθρωπο, ακόμα κι αν αυτός είναι ο ιπτάμενος 100άρης Usain Bolt. Ή έναν ποδηλάτη, αφού ελάχιστοι κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στην πόλη.
Όσο το σκέφτεται κανείς, τόσο περισσότερες εφαρμογές ανακαλύπτει για ένα τέτοιο ρομποτικό δίτροχο στην καθημερινότητά του. Εμείς το μόνο αρνητικό που βρίσκουμε είναι πως για τον άνθρωπο πλέον αυξάνεται η πιθανότητα μόνιμης εγκατάστασής του στον καναπέ, με όποιους κινδύνους υγείας συνεπάγεται ο καθιστικός τρόπος ζωής.
Η παγκόσμια διεύρυνση του Γκρούπο έχει επιτευχθεί τόσο με εξαγορές φημισμένων ονομάτων όπως η Aprilia και η Moto Guzzi, όσο και με επαναστατικά προϊόντα όπως τα ηλεκτροκίνητα και τα τρίτροχα scooter που αποτέλεσαν παγκόσμια πρωτοπορία.
Μέσω αυτών των τελευταίων έγινε γνωστό πως η εταιρεία διαθέτει ένα ριζοσπαστικό κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης, όπου καλλιεργούνται ιδέες όχι αναγκαστικά περιφραγμένες στο μαντρί των συμβατικών δικύκλων.
Το νεότερο προϊόν αντισυμβατικής σκέψης -ή λογικής ανάλυσης των μελλοντικών τάσεων- είναι η (το;) Gita. Πρόκειται για μια δίτροχη αυτο-ισορροπούσα συσκευή/αποσκευή, βασισμένη σε μιαν απλή ιδέα που εκπλήσσει και δημιουργεί την απορία: πώς και δεν το σκέφτηκε κανείς νωρίτερα;
Αντικειμενικά περιγραφόμενη, η Gita δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν... κύλινδρο με ρόδες που ισορροπεί μόνος του και εντυπωσιάζει πέραν των άλλων με τα λαμπερά παστέλ χρώματά του. Κάτι σαν τον κάδο του πλυντηρίου μας στο σπίτι που αυτονομήθηκε, βάφτηκε εντυπωσιακά, αντάλλαξε τις παντόφλες του σπιτιού με δύο μεγάλες ρόδες και πήρε τους δρόμους.
Η βασική ιδέα προϋπάρχει από δεκαπενταετίας και βάλε: ένα δίτροχο με τους τροχούς σε εγκάρσια προς τον άξονα κίνησης διάταξη που ισορροπεί μόνο του και είτε μεταφέρει τον ιδιοκτήτη του, είτε τον ακολουθεί εν είδει κατοικιδίου, είτε εν τέλει κινείται αυτόνομα σε μια προδιαγραμμένη διαδρομή.
Και μεταφέρει τα ψώνια, τον χαρτοφύλακα ή όποιο άλλο βαρύ αντικείμενο αυτός ο ιδιοκτήτης τυχαίνει να κουβαλάει πηγαίνοντας από την εργασία ή την αγορά στο σπίτι. Σκεφτείτε τη χρήση που έχει το καρότσι της λαϊκής, αλλά σε αυτόνομο...
Η Gita μπορεί να μεταφέρει ως και 18 κιλά βάρους στον εσωτερικό κάδο της, αποτελώντας δυνητικά τον τέλειο σύντροφο ηλικιωμένων ή ανήμπορων ατόμων. Μπορεί όμως, αν η Piaggio θελήσει και κατορθώσει να την πλασάρει ως αξεσουάρ lifestyle, να αλλάξει συνολικά τον τρόπο που οι άνθρωποι μεταφέρουν πράγματα μέσα στην πόλη.
Όλα οφείλονται στο λειτουργικό σύστημα της συσκευής που συνεργάζεται με τους αυτόνομους αισθητήρες της, αναγνωρίζοντας τον ιδιοκτήτη της, ώστε να τον ακολουθεί στον δρόμο ή στους δαιδαλώδεις διαδρόμους ενός εμπορικού κέντρου.
Πέρα από αυτό όμως η Gita μπορεί να ακολουθήσει αυτόνομα μια διαδρομή από το σημείο Α ως το Β, μεταφέροντας ή παραδίδοντας παραγγελίες για παράδειγμα. Με τελική στα 35 χλμ/ώρα δεν έχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσει έναν άνθρωπο, ακόμα κι αν αυτός είναι ο ιπτάμενος 100άρης Usain Bolt. Ή έναν ποδηλάτη, αφού ελάχιστοι κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στην πόλη.
Όσο το σκέφτεται κανείς, τόσο περισσότερες εφαρμογές ανακαλύπτει για ένα τέτοιο ρομποτικό δίτροχο στην καθημερινότητά του. Εμείς το μόνο αρνητικό που βρίσκουμε είναι πως για τον άνθρωπο πλέον αυξάνεται η πιθανότητα μόνιμης εγκατάστασής του στον καναπέ, με όποιους κινδύνους υγείας συνεπάγεται ο καθιστικός τρόπος ζωής.
Ετικέτες:
Νέες τεχνολογίες-Καινοτομίες